Voorwaarden
Algemene voorwaarden
De Besloten Vennootschap Winsie Party Rental B.V. is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 86895060 en is gevestigd aan de Ambachtstraat 17 (7609 RA) te Almelo.
Artikel 1 – Begrippen
A. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.
B. Bedrijf: de natuurlijke of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.
C. Opdrachtgever: het Bedrijf en/of Consument die een overeenkomst (op afstand) aangaat met Dienstverlener.
D. Huurder: de Opdrachtgever die (onderdelen van) de producten huurt.
E. Dienstverlener: de diensten worden verleend door Winsie Party Rental B.V.
F. Aanbod: Ieder aanbod aan Opdrachtgever tot het verrichten van Diensten door Winsie Party Rental B.V.
G. Diensten: de diensten die Winsie Party Rental B.V. aanbiedt, zijn verhuur van tenten, opblaasattributen, meubilair en verkoop van dranken en overige artikelen.
H. Opdracht: de uitvoering van de overeenkomst door Winsie Party Rental B.V. ter zake de door de klant aangevraagde diensten.
I. Overeenkomst: de overeenkomst tot dienstverlening waartoe Opdrachtgever opdracht heeft gegeven.
J. De websites die door Winsie Party Rental B.V. gebruikt worden zijn www.winsiepartyrental.nl & www.winsieverhuur.nl
Artikel 2 – Algemeen
Deze algemene (verhuur)voorwaarden zijn van toepassing op de diensten en goederen van Winsie Party Rental B.V. die verder wordt aangeduid als Verhuurder. Eventuele afwijkende voorwaarden van de huurder zijn slechts van toepassing indien deze uitdrukkelijk en schriftelijk door Winsie Party Rental B.V. zijn aanvaard.
Artikel 3 – Prijsbepalingen
Genoemde prijzen op de diensten en goederen van Winsie Party Rental B.V. zijn inclusief Belasting over de Toegevoegde Waarde (BTW), tenzij anders nadrukkelijk is aangegeven. De tot standkoming van de prijzen zijn gebaseerd op belastingen, transportkosten, loonkosten, huisvestingskosten en andere relevante kosten. Als één van de componenten leidt tot een prijsverhoging, heeft Verhuurder het recht om de prijs aan te passen. Verhuurder zal Huurder voortijdig schriftelijk op de hoogte stellen van prijswijzigingen. Indien Winsie Party Rental B.V. na het sluiten van de overeenkomst haar prijzen wijzigt als gevolg van stijgingen in belastingen, loonkosten of andere externe factoren, heeft de huurder het recht de overeenkomst binnen 7 dagen na kennisgeving kosteloos te ontbinden.
Artikel 4 – Overeenkomsten, Aanbiedingen en Betalingen
4.1. Overeenkomsten
Huurder gaat voortijdig een (schriftelijke) overeenkomst aan met Verhuurder. Huurder dient diensten en attributen voortijdig te reserveren via de door Verhuurder beschikbaar gestelde opties. Verhuurder biedt de mogelijkheid om attributen tot 24 uur van tevoren kosteloos te verplaatsen op datum. De overeenkomst wordt gesloten tussen Huurder en Verhuurder, zonder tussenkomst van Derden. Het is Huurder ook daarom verboden om gehuurde attributen/diensten onder te verhuren aan Derden, tenzij nadrukkelijk schriftelijk anders is afgesproken. Eigendommen blijven gedurende de huurperiode eigendom van Verhuurder, tenzij anders nadrukkelijk schriftelijk is vastgelegd.
4.2. Aanbiedingen
Alle aanbiedingen die door Verhuurder worden aangeboden zijn gebaseerd op de door Huurder verstrekte informatie. Indien informatie wijzigt dient Huurder voortijdig Verhuurder te informeren. Indien de informatie ten tijde van de overeenkomst niet klopt, mag Verhuurder de extra gemaakte kosten in rekening brengen bij Huurder. Verhuurder is niet aansprakelijk voor foutief gemaakte aanbiedingen op offertes of website-aanbiedingen.
4.3. Betalingen
Huurder kan voortijdig aangeven bij Verhuurder of Huurder de betaling per iDeal, contant of per factuur wil voldoen via de door Verhuurder beschikbare reserveringsopties. Verhuurder hanteert een betaaltermijn van 14 dagen. Verhuurder verstuurt na de verstreken betaaltermijn een herinnering per e-mail en/of post. Indien Huurder in gebreke blijft van betaling, is Verhuurder genoodzaakt hulp in te schakelen van een incassobureau en/of deurwaarder. Huurder wordt hiervoor schriftelijk en tijdig geïnformeerd. De extra gemaakte kosten hiervoor zijn ten kostte van Huurder. Hiervoor zal gebruik gemaakt worden van de wettelijke rente en incassokosten volgens de Wet Incassokosten. Indien Huurder voortijdig zijn aanbieding annuleert, rekent Verhuurder geen extra kosten. Maximaal 24 uur van tevoren dienen attributen geannuleerd te worden, tenzij anders nadrukkelijk en schriftelijk is vastgelegd, voor luchtkussens geldt de ‘Mooi Weer Garantie’ indien weersomstandigheden veranderen. (Aan)betalingen worden door Verhuurder binnen vier weken teruggeboekt wanneer Huurder zich aan de voorwaarden heeft gehouden.
Artikel 5 – Zelfafhaal
Huurder kan voortijdig, schriftelijk, o.a. via het online reserveringssysteem, afhaal- en retourtijden aangeven. De huur wordt per dag gerekend en niet per 24 uur. Huurder is zelf verantwoordelijk om gehuurde artikelen of geleverde diensten van tevoren zelf te controleren op mankementen, nalatigheid of defecten. Huurder is verplicht om dit voortijdig bij Verhuurder schriftelijk te melden. Verhuurder is niet verplicht achteraf financieel tegemoet te komen bij een defect, nalatigheid of defect dat niet schriftelijk is gemeld. Verhuurder is wel verplicht om genoemde defecten, nalatigheid of mankementen te verhelpen. Vanaf het ophaalmoment is Huurder verantwoordelijk voor het gehuurde attribuut tot het moment van retourmoment. Als attributen te laat retour worden gebracht door Huurder, mag Verhuurder hiervoor een redelijk geachte financiële rekening versturen. Huurder levert attributen schoon retour, tenzij nadrukkelijk anders schriftelijk is vastgelegd door Verhuurder. Attributen worden door Verhuurder na de tijd gecontroleerd. De overeenkomst loopt automatisch zeven dagen na het retourneren af. Gedurende de huurperiode is Huurder aansprakelijk voor verlies, diefstal en schade, tenzij sprake is van aantoonbare fouten van Verhuurder.
Artikel 6 – Bezorging
Huurder kan voortijdig, schriftelijk, o.a. via het online reserveringssysteem, bezorg- en retourtijden aangeven. De huur wordt per dag gerekend en niet per 24 uur. Verhuurder levert attributen en diensten zonder mankementen, defecten of nalatigheid af. Huurder is verplicht om defecten, mankementen of nalatigheid, direct schriftelijk te melden bij Verhuurder. Verhuurder is niet verplicht achteraf financieel tegemoet te komen bij een defect, nalatigheid, of defect dat niet schriftelijk is gemeld. Verhuurder levert attributen zoals luchtkussens af zoals wettelijk is bepaald. Het is Huurder verboden om zelf wijzigingen aan te brengen aan attributen, denkend aan veiligheidsmatten, blowers, tapinstallaties, verankeringen, etc. Huurder levert attributen schoon op, tenzij nadrukkelijk anders schriftelijk is vastgelegd door Verhuurder. Vanaf het moment dat goederen zijn geplaatst ligt de verantwoordelijkheid van schade, diefstal en verlies bij Huurder. De overeenkomst loopt automatisch zeven dagen na het retourmoment af. Huurder is verplicht om te zorgen dat gehuurde attributen op de plaats van bestemming bezorgd kunnen worden, zonder obstakels, zoals auto’s, wegopbrekingen, containers, etc. Bekeuringen en boetes die voortvloeien uit bijvoorbeeld het inrijden van een verboden terrein, een trottoir, o.i.d. wat noodzakelijk is voor de bezorging zal worden gefactureerd worden aan Huurder, Huurder dient Verhuur hiervoor voortijdig te informeren. Gedurende de huurperiode is Huurder aansprakelijk voor verlies, diefstal en schade, tenzij sprake is van aantoonbare fouten van Verhuurder.
Artikel 7 – Luchtkussens
Verhuurder verhuurt luchtkussens. Verhuurder zorgt ervoor dat Huurder voortijdig op de hoogte is van de veiligheidsnormen en eisen van luchtkussens. Als dit niet voortijdig mogelijk is, zal Verhuurder dit op locatie mondeling doen. Op alle luchtkussens van Verhuurder zijn ook de belangrijkste voorwaarden schriftelijk aangegeven op het luchtkussen. Huurder is zich verplicht om hiervan kennis op te doen. Verhuurder levert luchtkussens af volgens de wettelijke normen en eisen. Het is Huurder verboden om zelf wijzigingen te doen aan het luchtkussen of de daar bijhorende veiligheidsmaatregelen. Op aanvraag kan het bijbehorende logboek en veiligheidscertificaat getoond worden. Huurder is verplicht om zelf toezicht te houden op het gehuurde attribuut en draagt daarbij de verantwoordelijkheid. Winsie Party Rental B.V. is niet aansprakelijk voor persoonlijk letsel of schade door verkeerd gebruik. Huurder is verplicht om de veiligheidsinstructies op te volgen ten toezicht te houden op luchtkussens en juist gebruik daarvan. Huurder heeft de optie om bij Verhuur toezichthouders in te lenen. Huurder dient dit van tevoren aan te geven. Daarnaast geldende de volgende regels voor het huren van een luchtkussen:
A. Huurder is zelf verantwoordelijk voor een vergunning, vrijstelling of kennisgeving voor het plaatsen van een luchtkussen op de openbare grond van de gemeente of gehuurd terrein van een bedrijf/instelling. Indien het springkussen wordt geweigerd, is Huurder het huurbedrag 100% schuldig aan Verhuurder.
B. Huurder is zelf verantwoordelijk voor het goed en tijdig aangeven van het soort ondergrond bij Verhuurder. Indien de soort ondergrond niet overeenkomt, mag Verhuurder een redelijke gewijze financiële tegemoetkoming eisen voor onder andere het veranderen van de soort verankering.
C. Het is Huurder verboden om met scherpe artikelen, etens- en drinkwaren, vuur(werk) en confetti in- en rondom het luchtkussen zich te begeven. Schade wordt op nacalculatie berekend.
D. Verhuurder hanteert een ‘mooi weer garantie’, wat inhoudt dat het luchtkussen geannuleerd mag worden. Zie hiervoor de specifieke eisen in het artikel ‘mooi weer garantie’.
E. Bij problemen dient Huurder Verhuurder direct in kennis te stellen.
F. Bij een ongeluk dient Huurder een incidentenformulier in te vullen die door Verhuurder wordt aangeboden.
G. Huurder is zelf verantwoordelijk voor goede en voldoende stroomaansluitingen.
Artikel 8 – Mooi Weer Garantie (MWG)
De MWG geldt voor luchtkussens en opblaasattributen. De MWG houdt in dat Huurder kosteloos het attribuut mag annuleren, tot maximaal 12 uur van tevoren. Indien Huurder later aanspraak wil maken op de MWG, zal deze garantie vervallen. Als het attribuut tijdig is geannuleerd, zal de (aan)betaling binnen vier weken worden teruggeboekt door Verhuurder.
Artikel 9 – Tentverhuur
Verhuurder beschikt over professionele evenement tenten, waaronder Pagodes, Aluminiumhallen en Stretchtenten. Verhuurder beschikt over benodigde tentboeken en certificaten. Benodigde tentboeken en certificaten worden aangeleverd in het Engels. Tentboeken mogen in Nederland in de volgende versies aangeboden worden: Nederlands, Engels en Duits. Huurder dient voortijdig melding te maken bij de gemeente of andere een andere bevoegde instantie voor het plaatsen van een tent op openbare grond. Huurder dient voortijdig melding te maken bij de gemeente voor het plaatsen van een tent op eigen grond. Verhuurder is niet verantwoordelijk voor het niet melden. Als een bevoegde instantie geen toestemming geeft heeft Verhuurder het recht om de Opdracht volgens Overeenkomst 100% in rekening te brengen bij Huurder. Daarnaast gelden de volgende voorwaarden:
A. Huurder dient voortijdig de juiste ondergrond aan te geven bij Verhuurder.
B. Huurder is verantwoordelijke voor de juiste plaatsing en toestemmingen.
C. Huurder weet welke (lokale) wet- en regelgeving gelden op de plaats van locatie. Denkend aan soort verankering, bebouwing, etc.
D. Wijzigingen in verankering, vloer, constructie, etc. worden in rekening gebracht bij Huurder.
E. Het is Huurder ten strengste verboden om wijzigingen aan te brengen in de verankering en constructie, ook in het geval van een schouw van o.a. de gemeente of de daarvoor geldende instantie.
F. Bij het geval van een wijziging door bijvoorbeeld een schouw, dient Verhuurder voortijdig geïnformeerd te worden.
G. Verhuurder is niet aansprakelijk voor schade aan ondergronden, straatwerk, plantsoenen en gebouwen van Huurder, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld van Verhuurder.
Artikel 10 – Aansprakelijkheid
Winsie Party Rental B.V. is slechts aansprakelijk voor schade die het directe gevolg is van opzet of grove schuld van Winsie Party Rental B.V. De aansprakelijkheid is in alle gevallen beperkt tot het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering van Winsie Party Rental B.V. wordt uitgekeerd. De Huurder vrijwaart Winsie Party Rental B.V. voor aanspraken van Derden in verband met het gebruik van de gehuurde zaken.
Artikel 11 – In geval van nood
In geval van nood, zoals een ongeluk, diefstal, schade of enige twijfel is Huurder 24 uur per dag, gedurende de gehele huurperiode verplicht Verhuurder te informeren. Verhuurder is 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar via:
A. Noodnummer Winsie Party Rental B.V.: 0546-785351, na werktijd optie ‘9’.
B. Noodnummer Winsie Party Rental B.V.: 06-12463819 (ook wel optie ‘9’). Alleen wanneer het reguliere telefoonnummer niet werkt.
C. Noodnummer Winselaar Steigers B.V.: 0546-627111
In het geval van nood, buiten werktijd, krijgt een medewerker van Winsie Party Rental B.V. aan de telefoon. Deze medewerker fungeert als achterwacht en zal, indien nodig, een bezoek brengen of telefonisch advies geven of de directie op de hoogte stellen.
Artikel 12 – Borg en schade
Verhuurder kan voorafgaand aan de huur een borgsom verlangen. Schade of vermissing aan de gehuurde zaken wordt met de borg verrekend. Indien de schade hoger is dan de borgsom, blijft de Huurder aansprakelijk voor het meerdere. Als er geen borg wordt gehanteerd door Verhuurder, zal de schade, verlies of diefstal volgens nieuwprijs gefactureerd worden.
Artikel 13 – Overmacht
Verhuurder is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien zij daartoe wordt verhinderd door overmacht, waaronder begrepen weersomstandigheden, ziekte, staking, overheidsmaatregelen of andere omstandigheden buiten haar invloedssfeer.
Artikel 14 – Toepasselijk recht en geschillen
Op alle overeenkomsten waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Geschillen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter van het arrondissement Overijssel, locatie Almelo.
Artikel 15 – Klachten en communicatie
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen binnen 7 dagen na ontdekking schriftelijk te worden gemeld bij Winsie Party Rental B.V., onder omschrijving van de aard van de klacht. Indien tijdig en terecht geklaagd wordt, zal Winsie Party Rental B.V. de tekortkoming binnen redelijke termijn herstellen of anderszins compenseren.